Zwangerschap en sauna

Goed nieuws! Als u zwanger bent kunt u nog steeds naar de sauna. Er zijn natuurlijk wel een aantal dingen waar u rekening mee moet houden. In principe kunt u tijdens uw zwangerschap nog steeds naar de sauna als u dat voor die tijd ook al gewend was. Bent u zwanger en gaat u voor het eerst? In dat geval kunt u beter na uw zwangerschap naar de sauna gaan.


Dit raden wij u aan:

  • Sauna’s met een lagere temperatuur
  • Luister naar uw eigen lichaam: ga maximaal 10 minuten een sauna in
  • Laatste 6 weken: koel goed af m.b.v. douche of emmer
  • Goed en gezond eten en voldoende drinken
  • Indiase hoofdmassage
  • Rusten en loungen
  • Zwemmen

Dit raden wij u af:

  • Sauna’s met een hoge temperatuur (90- 95 graden)
  • Langer dan 10 min blijven zitten in een sauna
  • Laatste 6 weken: warme (kruiden)baden
  • Eerste 3 maanden een sauna bezoeken
  • Infraroodsauna
  • Openbare kruidenbaden
  • Zonnebanksessie

Voordelen van een saunabezoek tijdens uw zwangerschap

Een van de grootste zwangerschapskwalen is het vasthouden van vocht. In de sauna zweet u erg veel, waardoor u overtollig vocht gemakkelijk kwijtraakt. Daarnaast wordt uw bloedsomloop gestimuleerd door de grote temperatuursverschillen en het allerbelangrijkst: u ontspant! 

Tip: U kunt bij de Zwaluwhoeve een heerlijke facial bijboeken zodat u als herboren weer thuis komt!